Thursday, March 03, 2005

Ongezonde fictie

Niet zelden vragen mensen mij, ''Heb je een scherpe pen ?''. Zo ook die welbepaalde ochtend die ik voor het gemak slechts gisterenochtend zal noemen, in het stadspark, omstreeks 16u43, stipt. Een arabisch type naderde mij, en in plaats van het gebruikelijke ''Heb je soms vuur voor me ?'' vroeg hij me ''Heb je een scherpe pen ?''. Iemand moest hem ingelicht hebben, ik had hem namelijk nog nooit eerder gezien, maar nu zag ik hem uiteraard wel, hij stond namelijk vlakbij me en ik heb enorm goeie ogen. Het zit in de familie.
In ieder geval, gelukkig had ik m'n pen ook op zak, gezien de gestelde vraag. Ik heb vervolgens dan maar zonder aarzelen uitgehaald en ramde m'n vlijmscherpe vulpen in z'n linker bovenarm, bij wijze van antwoord. Dat deed lelijk pijn, kan ik wel vermoeden, gezien de verschrikkelijke goddeloze kreten die de arme man deed weerklinken door het anders zo vredige park, en dan vooral op een gisterenochtend. Eendjes en anderen schrokken op door de vreemde woorden.
Volgende keer laat ik m'n pen toch gewoon thuis.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter