Monday, January 09, 2006

Lokale berichtgeving (2)

Het paard (inmiddels ex-paard) van Rudy S. dook na enkele weken afwezigheid weer op in het dorp. Dat meldde commissaris Vanhoeckke op de persconferentie die maandagavond plaatsvond. Er was veel belangstelling. Rudy en zijn vrouw weigerden elke commentaar. De situatie raakte overhit nadat Rudy (54) het paard drie weken geleden de toegang tot zijn ouderlijk huis had ontzegd. Het kwam tot een woordenwisseling en het witte paard – onder invloed van alcohol – maakte Rudy allerhande verwijten.
‘’Ik hoorde Rudy iets roepen over een emmer die was overgelopen’’, verklaart de buurvrouw. ‘’Ik nam aan dat het weer over de auto ging, of over het feit dat het paard zich weer niet gewassen had’’. Niets bleek echter minder waar, het bleek namelijk te gaan om de uitdrukking ‘’de druppel die de emmer doet overlopen.’'

‘’Toen ik opving bij de bakker dat Rudy een uitdrukking had gebruikt was ik eerst vol ongeloof. De mensen in de straat weten immers dat Rudy een eerder stille man was. Zo’n dingen zou ik nooit van hem verwachten’’, aldus F., een oorgetuige.
Het paard is ondertussen alweer verdwenen. Er werd nog wel een vluchtauto gevonden aan de brievenbus van de familie Debergh. De politie sluit echter niet uit dat deze losstaat van de zaak.
De meningen in het dorp zijn intussen verdeeld. Het gebeurde immers niet vaak dat er rellen plaatsvonden tussen mensen en dieren. ‘’Daarom is het ook zo moeilijk om te oordelen in deze zaak’’, vindt bakker Bert. ‘’Zo’n dier, dat gaat vaak af op z’n instinct hé. Dat had Rudy moeten weten. Ik ken Rudy al jarenlang maar ik vind eerlijk gezegd dat hij in deze zaak in de fout is gegaan.’’

1 Comments:

Blogger k.scisers is aan het zagen...

Zie je wel !

12:06 am  

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter