Monday, January 09, 2006

Lokale berichtgeving (3)

Er is weer nieuws in de zaak van Rudy S. en het paard dat hij eind vorig jaar de toegang tot zijn ouderlijk huis had ontzegd. Het paard (een wit paard, nvdr.) werd opgemerkt in het Oost-Duitse dorp Rödenbach. Of het om hetzelfde paard gaat, is echter nog niet zeker.
‘’Ik zag opeens een paard in de wei staan toen ik met mijn vrouw in restaurant ‘die Endlichkeit des Seins in Blätterteig’ was gaan eten.’’, vertelt Helmut Kohl. ‘’Dat was nog nooit gebeurd. Ik herinnerde me natuurlijk onmiddellijk de berichtgeving over het gezinsdrama eind vorig jaar in België en waarschuwde meteen de lokale politie. Dat doe ik altijd als ik vermoed dat er iets niet pluis is. En die namen blijkbaar meteen contact op met de Belgische overheid. Het eten was trouwens weer verrukkelijk. Helaas liep mijn vrouw een voedselvergiftiging op. Dat gebeurt wel meer, meneer, ze heeft een zwakke maag.’’
Rudy, wiens vrouw in tussentijd overleed, is niet verrast. ‘’Ik herinner me dat het paard ooit graag een gewoon leven wou gaan leiden in het buitenland’’, herinnert hij zich. ‘’Als veulen had het veel gereisd, vooral in de Scandinavische landen. Sinds mijn vrouw overleden is heb ik er ook al aan gedacht om te verhuizen naar het buitenland. Ik ben alleen achtergebleven, een nieuw leven beginnen in Tenerife klinkt aantrekkelijk. De warmte, het heerlijke Spaanse klimaat. De mensen daar weten niet hoe gelukkig ze zijn. Rotverwend, dat zijn ze. Enkel spijtig van dat boeventaaltje van hen. Geef nu toe, dat Spaans, dat klinkt toch verschrikkelijk ? Precies een bende lispelaars onder elkaar !’’
Toen we Rudy vroegen niet uit te wijden en het weer over het paard te hebben voegde hij nog toe met een grijns: ‘’Ha ja, dat paard. Welja. Ik ben intussen géén vegetariër meer. Verder geen commentaar.’’Rudy’s uitspraak wordt momenteel onderzocht. De politie sluit niets uit.
Het blijft bang afwachten naar verder evoluties in de zaak.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter