Sunday, March 20, 2005

Uit de privésfeer van een eskimo

Noot: de originele tekst werd voor deze publicatie vertaald naar het Nederlands.

Dinsdag
Liefste dagboek,
Het was vandaag alweer onmenselijk koud. Ik zal er werkelijk nooit aan wennen ! Rond 14u12 moest ik trouwens hevig urineren. En het valt echt niet mee om in deze koude je ding uit je broek te halen, dat kan ik je wel verzekeren. Met 'ding' bedoel ik uiteraard penis. Je kan een kat uiteindelijk beter een kat noemen, vind je ook niet ? (Niet dat hier veel katten leven, trouwens, maar als er zouden zijn zouden we ze ongetwijfeld doodknuppelen om er soep of een sofa van te maken.)
Wat weinig mensen echter weten, is dat wij eskimo's een speciaal gat in onze broek hebben, ten behoeve van onze behoeften. Zo gaat het een stuk sneller en lijden we aldus minder kou, liefste dagboek. Uiteindelijk dan maar tegen de muur van de aanliggende iglo gaan pissen. Er ontstond een heftige burenruzie toen bleek dat er een stuk uit z'n carport was weggesmolten. Gelukkig heb ik veel meer buren dan m'n buren, we hebben hen dan ook eens stevig aangepakt. Fysiek geweld is een alledaags fenomeen in onze eskimogemeenschap, net als burenruzies, behoeften doen en iglo's overigens. Carports zijn eerder zeldzaam.
's Avonds wat teevee gekeken. Brugge speelde nul - nul gelijk tegen Lokeren, Anderlecht won dan weer met drie - nul. En zo kon iedereen toch weer tevreden onder de spreekwoordelijke wol kruipen, terwijl ik weer kou moest lijden...

3 Comments:

Blogger mangisa is aan het zagen...

zet de verwarming dan aan he

10:39 pm  
Anonymous Anonymous is aan het zagen...

Dan smelt de gehele iglo / carport in no-time

10:43 pm  
Blogger Marie is aan het zagen...

Weet je dat alleen mensen die een carport hebben weten wat een carport is? Misschien iets om te introduceren in Leuven...

5:38 pm  

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter