Friday, April 22, 2005

Cartesiaans

In bepaalde opzichten kan je een Ford Mondeo helemaal niet vergelijken met appelcake. Zo is een Ford Mondeo om te beginnen een eigennaam, terwijl appelcake een soortnaam is. Verder heeft een Ford Mondeo een stevig omhulsel, en dat is bij appelcake zelden het geval. Appelcake is eetbaar, een Ford Mondeo allerminst. Als ik honger zou hebben en er kwam een geest uit een fles die zei dat ik mocht kiezen tussen appelcake en een Ford Mondeo, zou ik misschien toch de Mondeo kiezen. Dat klinkt misschien verrassend maar ik zal het meteen toelichten: ik zou instappen en ergens iets te eten halen, waar ik maar wil en wat ik maar wil. Indien ik de appelcake had gekozen kon ik niet meer kiezen wat ik wou eten, begrijp je ? Ik vind niet dat je moet terugschrikken voor moeilijke keuzes maken, in het leven.
Voor de rest kost een Ford Mondeo véél meer dan een appelcake, waardoor één Ford Mondeo wel duizenden appelcakes waard is. voorbeeldberekening: Ford Mondeo = 1000 x appelcake. Vanuit financieel oogpunt kan je dus best kiezen voor een Ford Mondeo, moest de keuze zich ooit stellen (zie geest / fles).
Beide producten zijn overigens geschikt voor gebruik in familieverband, dus maak je daar alvast geen zorgen over.

4 Comments:

Blogger mangisa is aan het zagen...

oef!

6:28 pm  
Anonymous Anonymous is aan het zagen...

Bovendien kan je een appelcake zélf bakken, wat -naar mijn bescheiden mening- van een Ford mondeo toch niet gezegd kan worden.

1:29 pm  
Anonymous Anonymous is aan het zagen...

en daarbij heeft een ford mondeo brandstof nodig terwijl een appelcake als een soort van brandsstof kan gezien worden, hoewel contradictoir genoeg een ford mondeo niet op appelcake kan rijden....

1:23 pm  
Anonymous Anonymous is aan het zagen...

Verrassende wending.

10:03 pm  

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter