Friday, April 15, 2005

De Jaarlijkse Politiebarbecue

Ondanks het feit dat de Jaarlijkse Politiebarbecue van het lokale corps vorig jaar niet had kunnen plaatsvinden wegens plaatselijke bewolking behoudt de Jaarlijkse Politiebarbecue toch de term ''Jaarlijks'' in z'n naam. Dit is natuurlijk niet honderd procent correct, maar dat weerhield me niet om er dit jaar eens een kijkje te gaan nemen.
De barbecue ving aan om 17u op een locatie die geheim dient gehouden te worden. Na een speech van Raymond (zijn functie mag ik hier niet noemen) over de voor- en nadelen van nachtlawaai ving het aperitieven aan. Raymond's vrouw Anja had voor heerlijke gefrituurde hapjes gezorgd - vooral de loempia's zijn me bijgebleven, alsook de niet-loempia's. Kort na het aperitieven volgde een spelletje Twister, waarin heel wat werd afgelachen. Jammer dat Rudy z'n loempia het levenslicht weer zag nadat hij ook z'n rechterbeen over Anja's linkerschouder moest krijgen. Toch kon dit de pret niet bederven, en het werd een heel plezierig spelletje. Robert's erectie was naar eigen zeggen ''voor de gezelligheid''.
Het voorgerecht was een combi van Oosters en Westers: heerlijke worstjes vergezeld van zoetzure en andere sausjes en een sojavulling in burger. Een absolute aanrader ! De Cara pilsjes vloeiden inmiddels met een debiet dat de watervallen van Co zou kunnen overtreffen en het werd langzaamaan donker; de Jaarlijkse Politiecantus kon aanvangen. Raymond, wiens functie ik hier zoals vermeld niet mag vermelden, was preses, terwijl Rudy, die zich toch al wat beter voelde na het loempia-incident, zich profileerde als cantor. Toen de laatste strofe van de Vlaamse Leeuw werd ingezet zaten weinige agenten nog óp hun krukje. De overigen zaten er wel nog op.
De sfeer verzuurde nog even toen André Rudy een bekeuring wou geven voor wildplassen, maar na een wedstrijdje armworstelen én een verrassende overwinning voor zatte Rudy sloten beide partijen toch terug vrede. Van het volksdansen kan ik me nog weinig herinneren, maar het moet absoluut geweldig geweest zijn, zoveel is zeker. Vreemde volksdansen werden jammer genoeg wel van de dansvloer geweerd. Het hoofdgerecht (van Sabine) kon helaas niet aanwezig zijn wegens buikgriep. Ik wens haar veel beterschap.
Voor de geínteresseerden: de Jaarlijkse Politiebarbecue vindt elk jaar plaats op een geheime locatie in de wijk van het politiecorps in kwestie. Afspraak volgend jaar !

2 Comments:

Blogger mangisa is aan het zagen...

goegoegoe

3:06 pm  
Anonymous Anonymous is aan het zagen...

Het siert me dat ik niet weet wie een cantus leidt.

4:47 pm  

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter