Monday, January 09, 2006

Lokale berichtgeving (4)

Het paard dat acht jaar geleden werd gedumpt door Rudy S. is weer boven water gekomen. Dat meldden de Mexicaanse autoriteiten.
‘’Het paard was te gast in de Mexicaanse versie van het gekende programma ‘het Swingpaleis’’, verklaart Roberto Sanchez, woordvoerder van de Mexicaanse openbare zender. ‘’We wisten echter niet dat het om het paard van Rudy S. ging. Dat bleek pas na de opnames, maar toen had het paard het hazenpad al gekozen. We hebben wel beslist om het programma nog integraal uit te zenden.’’
Op de beelden die VRT gisteren toonde is het paard te zien, duidelijk onder invloed van drank of drugs. In het tweede deel van het programma viel het zelfs de Mexicaanse actrice Maria Lopez lastig.
Rudy S., de Belg die het paard ooit aan de deur zette, is inmiddels overleden. ‘’Ik heb dat paard nooit gekend. Ik heb de laatste zestien jaar in ruzie geleefd met Rudy. Nadat hij ervandoor gegaan was met mijn vrouw heb ik hem nooit meer gesproken. Wie heb ik eigenlijk aan de lijn ? Laat me godverdomme met rust !’’, vertrouwde Freddy S., de broer van Rudy, ons toe.
De zaak kwam de voorbije acht jaar af en toe weer onder de aandacht als het paard al dan niet gezien werd. De wereld is intussen verdeeld. De believers geloven nog steeds de verhalen van ooggetuigen. Jaak Pijpen, een notoir paardenkenner en –liefhebber is echter sceptisch: ‘’Ik heb nog nooit een paard de wereld weten rondreizen. Ik geloof er echt niets van. Wat een absurde zaak. Alsof er niet méér dan één wit paard op de aarde zou rondlopen. Belachelijk gewoon ! Eerst zien en dan geloven.’’

1 Comments:

Anonymous Anonymous is aan het zagen...

Casa Bailando! OlE! Het betere lichte muziek programma van de Latijnse wereld!

10:08 am  

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter