Saturday, April 23, 2005

Verantwoording

Waarom zijn pijnlijke stiltes een taboe ? Waarom wordt er niet gepraat tijdens pijnlijke stiltes ? Kan het niet zijn dat bepaalde pijnlijke stiltes ons iets proberen bij te brengen over de essentie van het leven en de aard van de dingen ? Wat is het pijnlijkst, een pijnlijke stilte of neergeknuppeld worden door een grote Turk die luistert naar de naam Mehmet en kettingrookt ? Wat zijn Mehmet z’n motieven precies ? Waarom wou Mehmet geen gesprek ? Was hij onze taal niet machtig ? Of is hij gewoon nogal een stille jongen, die z’n agressie opkropt en dan hardhandig toeslaat met z’n baseballknuppel ? Waar haalt hij die, doet hij aan sport misschien ? Heeft hij een strafblad ? Wat deed hij nog zo laat op straat ? Wat deed ík nog zo laat op straat ? Heb ik een strafblad ? Heb ik mijn klok wel aangepast aan het zomeruur ? Mag ik nu een uur extra slapen of een uur minder ? Was Mehmet lastig omdat hij een uur vroeger had moeten opstaan ? Kan ik Mehmet niet helpen op één of andere manier ? Heeft hij een rijbewijs ? Is dat rijbewijs ook hier geldig ?
Vragen die men zich zo nu en dan stelt, maar waar eigenlijk niemand een antwoord
op heeft..

1 Comments:

Anonymous Anonymous is aan het zagen...

Bedenk het zo gek niet!

12:43 pm  

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter