Monday, January 09, 2006

Lokale berichtgeving (5)

Onthutsend nieuws in verband met het paard dat jaren geleden door Rudy S. aan de deur werd gezet. Jaak Pijpen, paardenkenner, die in onze laatste berichtgeving geen geloof hechtte aan de hele historie, zou het paar zélf hebben gezien. ‘’Ik was met drie vrienden op weg naar Rock Werchter toen ik opeens een wit paard zag in de achteruitkijkspiegel van mijn wagen. Iets in me vertelde me dat het om het paard van Rudy ging’’, vertelt Jaak geëmotioneerd. ‘’Het was een hele vreemde ervaring. Sinds ik me enkele maanden tot Jesus Christus gericht heb gaat er een hele nieuwe wereld voor me open !’’, gaat hij verder. ‘’M’n vrienden zijn dan maar alleen naar Werchter gegaan want die wilden het optreden van Too Many Deejays per se zien. Maar ik ben nog een tijdje bij het paard gebleven. Ik heb al veel paarden gezien in m’n leven, moet je weten, maar deze ervaring was iets totaal anders…’’
Jaak wil zich excuseren tegenover de buitenwereld omdat hij het verhaal aanvankelijk verwierp. ‘’Ik kan me inbeelden dat mijn vorige reactie bij sommigen in het verkeerde keelgat geschoten is. Het spijt me voor wat ik ooit beweerde. Ik heb overigens nog geprobeerd het paard wat woorden in te fluisteren. Ooit zag ik een film waarin dat gebeurde, en die man scheen op die manier echt goed met paarden overweg te kunnen. Mij lukte het echter niet erg goed.. Ik denk dat dat lag aan het gehoor van het paard. Het zal mijn gefluister niet gehoord hebben, wat logisch is voor een paard van die leeftijd.’’
Jan Verheyen verklaarde intussen geïnteresseerd te zijn om een film te draaien over het verhaal van het paard. Er wordt met de nabestaanden van Rudy S. gepraat over de prijs van de filmrechten. ‘’Het zou een familiefilm worden, zo eentje voor het hele gezin’’, vertelt Jan. ‘’Ik ben van plan er een voetbalfilm van te maken. Een jongetje wiens vader sterft maar toch opnieuw opduikt in diens leven ofzoiets. Ik verzin nog wel iets. En dan laat ik het paard opeens op het voetbalveld opduiken bij de beslissende penalty in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Enfin, we zien nog wel. Zo nauw steekt het verhaal nu ook weer niet in Vlaanderen. Hopelijk kan ik spoedig aan deze film beginnen, ik zit namelijk vol inspiratie momenteel !’’.
De film wordt – als alles goed gaat – midden volgend jaar in de cinemazalen verwacht.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter