Sunday, May 08, 2005

Dagen raad

Zou het leven niet een aantal keren leuker worden indien alle dagen verschillende namen zouden krijgen ? Door de huidige regeling wordt het elke week maandag na het weekend, waarna het dan respectievelijk dinsdag, woensdag, donderdag, vervolgens vrijdag en daarna zaterdag en zondag wordt. Raadpleeg de kalender maar als je het niet gelooft. Maar waar het mij om gaat, is dat deze huidige structuur zorgt voor wat men wel eens 'de dagelijkse sleur' noemt. Een déja-vu-gevoel overvalt me dan ook elke ochtend, gesteld dat ik niet tot 's avonds in m'n bed lag. Immers, als je na zeven dagen leven alwéér op een bepaalde dag terechtkomt, en de kansen dat je dezelfde activiteiten als de week tevoren moet ondergaan reëel zijn, dan is de pret er toch doodgewoon snel af. Het leven wordt zo een saaie, voorspelbare cyclus van slechts zeven dagen. En opnieuw. En opnieuw. ''Welke dag is het ?''. Eén van de zeven, zeker ?
Ik ijver dan ook voor een nieuwe kalender. Let op, ik ben best te vinden voor bepaalde aspecten van het systeem dat nu gangbaar is, zoals bijvoorbeeld de schrikkeljaren die om de vier jaar weer de kop opsteken. Vier jaar is nu eenmaal genoeg om te vergeten. Ook de huidige námen zijn eigenlijk wel best te pruimen: maan, zon, donder, en wat nog allemaal. Ontzettend goed klinkend en zeker leuk bedacht, maar misschien ietwat te meteorologisch getint, nee ? Niet ? Wie heeft die namen eigenlijk bedacht ? Eddy De Mey ?! Maar het is inderdaad vooral het repetitieve dat me stoort, dus, de namen van de dagen, die moeten grondig veranderen. Elke dag krijgt een nieuwe, unieke naam ! Zelfs meisjesnamen zijn - volledig politiek correct - niet uitgesloten. Morgen begin ik met het nieuwe systeem. Iedereen is vrij me te volgen en mee gebruik te maken van dit revolutionair toekomstplan waarin voortaan elke dag een nieuwe, uitdagende periode wordt waarin je dromen hopelijk mogen uitkomen. Op naar morgen, op naar sportuitrusting-in-Monaco-dag !

4 Comments:

Anonymous Anonymous is aan het zagen...

Jij hoeft geen nieuwe kalender, voor jou is het gewoon elke dag "feest"-dag!

11:37 pm  
Blogger mangisa is aan het zagen...

trein-tram-en busdag?

9:51 am  
Anonymous Anonymous is aan het zagen...

Bedankt voor de leuke ideeën, ze zullen in de nieuwe kalender worden opgenomen.

1:22 pm  
Anonymous Anonymous is aan het zagen...

Wat met 'het weekend'?
I need 'het weekend'!!

7:15 pm  

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter