Monday, August 01, 2005

Consternatie

Er zit mij de laatste tijd toch iets dwars: Louis. Louis, dat lees je goed. Wie of wat Louis is ? Wel, Louis is een op het eerste zicht doodgewone kerel uit P., een gat in West-Vlaanderen waar mensen nog spreken alsof het de bedoeling was dat niemand hen zou verstaan. Dit sujet doet soms feestjes in café Apero op één welbepaalde vrijdag. Maar ik weid uit, het vorige is helemaal niet van belang. Wat me dwarszit, is dat Louis eigenlijk hoogst getalenteerd is, en intelligent, en bovendien enorm grappig. Dat is natuurlijk leuk voor hem, en soms zelfs misschien voor de andere mensen, maar ik ben het beu. Hij is zo gevat, aantrekkelijk en opmerkelijk dat de rest van ons mannen eigenlijk beter gewoon thuis kan blijven en een boek lezen, want tegen hem kan niemand op. Beeld je dus maar in, dat je op vrijdagavond besluit om een stapje in de wereld te zetten, maar dat je merkt dat opeens - juist ja - die Louis opduikt. Dan is je avond compleet vergald. Er rest je dan nog te trachten jezelf te meten met deze God, je op te trekken aan zijn aantrekking op wijfjes, mee te praten met hem over zware politieke kwesties, maar uiteindelijk, uiteindelijk is er niets aan te doen. Louis gaat met de pluimen lopen, altijd, steeds weer. En wij moeten hem gewoon proberen te evenaren.
Ik hoop dat Louis deze tekst te lezen krijgt. Iedereen heeft lang moeten leven met dit probleem zonder dat het bespreekbaar was. Een taboe dat over de Oude Markt sluimerde, een vervelende aanwezigheid als een muggenbeet waaraan we niet mochten krabben... Louis, je bent absoluut geweldig, zó geweldig zelfs dat het echt voor niemand een pretje is. Wisten wij veel dat mensen die geweldig zijn soms een probleem vormen ? Ik zou, in naam van mezelf en nog een 88-tal andere mensen, wel willen vragen om ons en tijdje gerust te laten... Blijf uit de buurt. Hou je bezig. Ga eens op reis, ofzo, scheer je weg ! Vlucht naar het buitenland, voor mijn part. Ik geloof dat de vliegtuigtickets van Siena in aanbieding zijn. Laat ons met rust, voor een jaartje. Dank u.

4 Comments:

Blogger mangisa is aan het zagen...

mooie schuilnaam! Enfin,ik heb je boodschap begrepen Tristan.

3:51 pm  
Blogger Gratts is aan het zagen...

Godzijdank, twee vliegen in 1 klap !

4:07 pm  
Anonymous Anonymous is aan het zagen...

so that's what's going on...

6:44 pm  
Blogger Gratts is aan het zagen...

De tequila-post staat er trouwens dankzij het afsheidsfeestje van Louis. Hij heeft zich overgegeven en trek een jaar naar het buitenland.

1:00 am  

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter