Monday, July 11, 2005

JIMTMTVMF

Ik haat Jim TV, TMF en MTV. En toch weerhoudt dat me niet om telkens, in een bui van opperste verveling, drie kwartier te zappen tussen deze drie kutzenders. Verschrikkelijke, platte r&b en hiphop worden probleemloos afgewisseld met hopeloze Belgische dance en aanverwanten, met af en toe daartussen een feilloze selectie van het allerslechtste wat de hedendaagse rock- en popscene te bieden heeft. Maar blijkbaar hebben deze zenders zelf wel door dat zelfs de poverste muziekstukken en -clips niet voldoende zijn om de nogal grote elite van debiele jeugd te boeien. Daarom wordt één derde van je scherm steevast gevuld met allerhande vervelende sms-games die menig werkloze kijker die bijvoorbeeld de naam Kevin draagt honderden euro's per maand armer maken. En dan spreek ik nog niet eens over de abonnementskosten van Tuning Magazine. Dan maar richting TV1, maar daar wordt alles zo reality tegenwoordig dat ik liever in m'n tuin ga zitten en naar de barbecue van de buren kijk met een pilsje in de hand. VTM probeert beter te doen door visuele humor, van en voor mongooltjes, te koppelen aan de makkelijkste spelprogramma's waarin consequent een resem mensen die nét lelijk genoeg werden bevonden door de productie prijzenpakketten winnen waarmee ze maandenlang kunnen proberen doorbellen welk begrip er nu precies verborgen zit in de letters 'FAMBEZOEKILIE'. Twee uur en vele honderden euro's later belt Jeannine naar de studio en haalt ze al het geld binnen. Ze weet nog niet wat ze met het geld gaat doen, verzekert ze de kijker, maar is toch opgetogen. De presentatrice, een omhooggevallen stoephoer, had me nochtans toch verzekerd dat ik de enige kijker was op dit nachtelijke uur ? Nu ja, ik kan er niet onderuit, want ook ik blijf kijken. Vergelijk het met een gaatje in je tand: ook al weet je dat het zal pijn doen als je er weer eens aan zuigt met je tong, toch blijf je testen of de pijn nog niet weggetrokken is. Om een bezoek aan de tandarts uit te sparen misschien ? Want voor dat geld win je misschien wel een prijzenpot van 1400 euro. Als je kan raden waar het Kanaal 2-logo zich precies bevindt, tenminste.

3 Comments:

Anonymous Anonymous is aan het zagen...

't Is erg gesteld...
en helaas nog herkenbaar ook

1:14 am  
Blogger k.scisers is aan het zagen...

ZOEK ILIE FAMBE ? Raar ... Is da een Roemeense Nigeriaan? En waarom moet die gezocht worden?

11:11 pm  
Blogger Gratts is aan het zagen...

Die wordt gezocht voor een gewapende overval.

11:34 pm  

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter