Thursday, August 04, 2005

Een nieuwe dag

Ik ben een blogger. Alles wat ik schrijf is enorm interessant, zelfs de hermetische, saaie teksten die elke dag opnieuw op het net geslingerd worden als ik me weer eens doodverveel. Over politiek zeiken is een andere passie van mij; heb ik je vandaag al voldoende meegedeeld dat het Vlaams Blok een klotepartij is en dat ik tegen racisme ben ? Just in case, daar zei ik het. Ook alle persoonlijke en intieme details die ik alle anonieme lezers in de wereld toevertrouw zijn trouwens voor iedereen relevant, grappig, en echt leuk om te lezen. Ook alle andere blogs zijn trouwens uitstekend, allemaal. Heb ik je al verteld dat ik gisteren driemaal na elkaar moest gaan zeiken ? Dat kwam omdat ik een zestal pintjes gedronken had. Hopelijk komen er weer allerlei reacties van andere bloggers op dit stukje literatuur. Ik schrijf ook graag onbeduidende subjectieve filmrecensies om duidelijk te maken of een film goed of niet is. Dat andere mensen iets hebben aan mijn schrijfsels, weet ik wel zeker. Ik vergat je trouwens nog te vertellen dat mijn kat Vanille gisteren buikloop had. ''Teveel ijsjes gegeten zeker?'', lachten ik en mijn vader, maar de kat zei niets terug, dus de pret was er snel af. En dat voor een mop die op twee niveaus werkt, reken zelf maar uit. Als blogger vind ik het leven trouwens bijzonder interessant, en waan ik me voortdurend een hoofdpersonage in één of andere serie als 'Sex & The City'. Ik rook ook sigaretten als ik hier zit, te schrijven, en beeld me dan in dat er een serie over mij gaat. En dat er mensen ook effectief deze bedenkingen lezen. Wat me ook typeert is mijn fascinatie voor alles wat nieuw is: nieuwe gsm's, nieuwe digitale fototoestellen, en meer van dat. Telkens ik me een nieuwe gadget in huis haal zet ik er een foto van op m'n blog. Jullie kunnen dan reageren, bijvoorbeeld met ''wow, hoeveel megapixel???'' of ''ja nu zulde wel toffe fottos kunnen pakken op de festivallekes eh LOL''. Hoe platter het taalgebruik, hoe meer ik geniet van de vriendschappelijke toon van de reacties. Laatst ging ik naar een familiefeest; ik geniet er immens van om alle stomme gebeurtenissen die daar plaatsvonden uitgebreid op het net te zetten voor jouw leesplezier. Daarbij hanteer ik bij voorkeur het verkavelingsvlaams, bijvoorbeeld op deze manier: ''ons bomma had zich nog verslikt in ne scampi!''. Soms post ik ook mopjes, die bij voorkeur nogal flauw zijn, want de eerder grappige zaken zijn toch niet aan mij besteed. Zonder honderden idiote smileys is een blog trouwens niet compleet ! ;-) Voor de rest is het leven natuurlijk een geschenk van God, en ben ik Hem dankbaar voor elke nieuwe dag waarop ik ontwaak.

4 Comments:

Anonymous Anonymous is aan het zagen...

citroen in een potteke


Leve Renmans!

12:44 am  
Blogger mangisa is aan het zagen...

goeie blog!
p.s. Fuck the fasco's!

12:59 pm  
Anonymous Anonymous is aan het zagen...

en niet te vergeten:
het gebruik van (verbasterd) Engels
Way to go! ;)
U roel!<@:) (clowns hat curly hair smiley face)
Altijd stijlvol en toch ook behoorlijk hip is het gebruik van het suffix "-tjeuh".
Verder kan het nooit kwaad om suïcidale gevoelens (afgewisseld met "life embracing moments" waarin je je verwonderd over de kleine dingen des levens en uiting geeft aan je stille tranen van ontroering bij bv het aanschouwen van een eend met jongen)te ventileren op je blog. Dit eventueel reeds aankondigen door in je "blog name" een woord plus de Vandale Hedendaags Nederlands woordenboek verklaring er bij te zetten. Ik geef enkele voorbeelden:
een·zaam (bn.)
1 zonder gezelschap of ver van anderen verwijderd => geïsoleerd, teruggetrokken, verweesd
2 (van plaatsen) verlaten

ver·lo·ren (bn.)
1 niet teruggevonden kunnende worden, kwijtgeraakt
2 eenzaam en doelloos => van God en iedereen verlaten [Belg.]

Ziezo, mijn beste, met deze tips moet je in staat zijn de blogwereld te domineren!
Veel succes ermee en keep up the good work!

9:41 pm  
Blogger Gratts is aan het zagen...

Damn straight.

Ik zal eraan denken!

10:56 pm  

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter