Monday, January 09, 2006

Lokale berichtgeving (8)

Jaak Pijpen, Vlaams mediafiguur, is van plan zich dit jaar in de literatuur te storten. Sinds hij zich twee jaar geleden volledig tot Jezus Christus richtte zoekt hij naar een nieuw licht in zijn bestaan. ‘’Ik kwam eindelijk tot inzichten’’, vertelt hij. ‘’Eindelijk heb ik beseft dat het leven niet draait rond alcohol, seks, paardensteak, Aziatische restaurants, Thaise prostituees die Mai heten en echtscheidingen. Ik wil met een schone lei herbeginnen. Ik probeer momenteel uit te zoeken welke de kortste weg tot God de Heer is.’’
Hij was totaal onder de indruk van het filmproject ''De Man & Het Paard: Another Look On Modern Exposures'' dat vorig jaar in het SMAK in Gent te zien was.
‘’Sinds die dag schrijf ik poëzie. Ik weet nog goed dat ik meteen naar de Acco ben gereden om schrijfgerief, een pennenzak en papier te gaan halen. Poëzie schrijf je namelijk op papier. Computers zijn het werk van de duivel.’’
Pijpen’s eerste bundel zal normaal gezien in de lente verschijnen. ‘’Ik heb al wat stukken klaar. Door gebrek aan tijd heb ik me voornamelijk veel beziggehouden met readymades. Dat spaart tijd uit en is bovendien makkelijk met Googl… euh al die inspiratie die momenteel op me neerdaalt. De verwachtingen zijn bij iedereen hooggespannen dus ik besef wel dat ik die moet waarmaken’’
In afwachting van de bundel kregen wij Jaak’s toestemming om alvast één van zijn gedichten te publiceren.



ongetiteld

Het dier dat had geleden
Voor iedereen die het wil
Maar in vervroegde vlagen van verregaande
Emoties zakte de hemel
Tot op mijn ziel
Waarom weten ze niet
Dat het leven slechts
Een druppel is en mijn gevoelens nog steeds een
emmer
Discussiegroepen Gids meer »


JP

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Google
Free Web Site Counter
Web Counter